07 Dec
07Dec

בשנים האחרונות השירותים המקצועיים (PS) הפכו פופולריים יותר בקרב מנהלים רבים אבל משווים אותם לרוב (בטעות) לשירותי מיקור חוץ של עובדים, ולמרות שהקונספט נשמע דומה, מדובר בשני שירותים שונים לחלוטין. חשוב לשים לב להבדלים בין שני סוגי השירותים ולבחור את האפשרות הטובה ביותר עבור העסק שלך.

חברות מיקור חוץ תגייס ללקוח כוח אדם. הם יעבדו בחברה, אך לא יהיו שייכים אליה, ויקבלו משכורות מהחברה בה הם מועסקים. בין אם יש להם מספיק עבודה כדי למלא את התפקיד או לא. חשוב לציין כי שיטה זו עלולה לא פעם לייצר אבטלה סמויה בארגון מסיבה זו. 

מצד שני, מומחים מתמחים בדרך כלל בתחום מאוד ספציפי. הם מטפלים במספר לקוחות במקביל ולכן מוזמנים ללקוח לפרקי זמן ספציפיים לטיפול בהיבטים ספציפיים של מערכות המידע שהעסק אינו מסוגל לטפל בהם באופן עצמאי או זקוק לסיוע בעניין או פרויקט מסוים. אגב, פנייה למערכות הארגון יכולה להתבצע מרחוק או באמצעות שליחת עובד בפועל למקום הלקוח.

היתרון הגדול של שירותי מומחים הוא התמקצעות בניסיונם של המומחים, בכך שהם מטפלים גם בלקוחות אחרים. הם נתקלים במגוון רחב של תקלות ומערכות שונות. הטיפול היומיומי באתגרים חדשים בחברות שונות, מאפשר למומחה להתמחות בטכנולוגיות שונות, להתמודד עם פתרון בעיות מורכבות וללמוד ניואנסים עדינים של נהלים שונים מארגונים בתעשיות שונות. המשמעות היא שהארגון מקבל משאב ידע רחב ועמוק יותר ושומר על רמה מקצועית גבוהה בחזית הטכנולוגיה. 

המגמה בשוק היום נעה לכיוון שירותי מומחים וזאת מכיוון שיותר חברות מבינות את היתרון והפוטנציאל, וזאת כמובן תוך הגברת יעילות והפחתת עלויות. 

לדוגמה, בתחום ה-Test Automation, מספר הטכנולוגיות החדשות גדל משמעותית בשנים האחרונות, כמו גם היצע הכלים יחד עם האתגרים הטכנולוגיים בבדיקת מוצרים חדשניים. מה שמגביר את הצורך של הארגון באנשים בעלי ניסיון וידע המסוגלים להתמודד עם המגוון העצום של הטכנולוגיות והאתגרים.

יש צורך מצד אחד בעובדים מנוסים ובעלי ידע ומצד שני יש צורך לעיתים בשירות הניתן לפרק זמן מוגבל וברמת יעילות גבוהה. לכן, ישנם יתרונות ברורים לשימוש בשירותי מומחים בתחום זה.

מעבר לניסיון, ידע רב ועבודה יעילה, חשוב לציין כי חברה המתמחה בשירותי מומחים ממוקדת בלקוח בהיותה "חברת שירותי מומחה" ולא "חברת כוח אדם". היא ממקמת את הלקוח בליבת העסקים שלו ולכן המומחים הפועלים מטעמה מגיעים ברוב המקרים עם תודעת שירות גבוהה ועם רצון רב לשמור על פעילות מול הלקוח ולהגיע לרמת שביעות רצון גבוהה.

חברות בכל הגדלים עוברות כיום לשירותי מומחים במגוון תחומי מערכות מידע. מומלץ מאוד למקבלי החלטות בארגונים לבחון את הדברים במונחים של החזר על ההשקעה, להעריך מחדש את המשאבים העומדים לרשות מחלקת הארגון ולהגדיר מחדש את התחומים בהם כדאי להעסיק עובדים, לשכור שירותי מיקור חוץ או לשכור שירותי מומחים.